Polskie forum Pythona
  • PyPolska
search
  • chevron_right Tematy
  • label Wyzwania

Everybody codes (odpowiednik Advent Of Code) w listopadzie 2025

raydeal
18 października 2025
chat_bubble_outline 56
first_page chevron_left
first_page chevron_left
  • link
    CC_PL
    Członkowie 135 postów
    20 listopada 2025 02:16 20 listopada 2025 02:16
    link

    Punkty są liczone po czasie wykonania, a jest oczywiście różna liczba osób w jednym i drugim rankingu. W Human jest mniej niż w Everybody. W Everybody jest większa konkurencja, bo konkurujesz dodatkowo z AI-owcami i Streamer-ami jeszcze. Wystarczy, że wpadnie jeden AI-owiec i punkty w rankingu się inaczej rozkładają na poszczególne osoby.

  • link
    CC_PL
    Członkowie 135 postów
    22 listopada 2025 01:52 22 listopada 2025 01:52
    link

    Utknąłem już na part 2. Funkcja "short path" która liczyła dobrze w p1, w p2 nie daje rady znaleźć najkrótszej trasy.

  • link
    CC_PL
    Członkowie 135 postów
    22 listopada 2025 02:16 22 listopada 2025 02:16
    link

    Wiem jak rozwiązać part 3, ale nie wiem jak to zaimplementować :(

    Udało się zrobić P3?

  • link
    CC_PL
    Członkowie 135 postów
    22 listopada 2025 14:07 22 listopada 2025 14:07
    link
    Napisane przez @raydeal:

    Może ty będziesz wiedział o czemu jest taka różnica w punktach.

    Trzeba zapytać Emila.

  • link
    CC_PL
    Członkowie 135 postów
    22 listopada 2025 14:34 22 listopada 2025 14:34
    link

    ibb.co/xKyPFhJX

  • link
    raydeal
    Zespół 119 postów
    22 listopada 2025 18:10 22 listopada 2025 18:10
    link

    wow, robi wrażenie. Gratulacje że dałeś rade!
    Ja się dziś poddałem, jak zaimplementowałem part1 i dla przypadku testowego działał, to się okazało że nie o to w zadaniu chodzi :) nie mogłem wpaść na pomysł jak to zrobić i po ponad godzinie prób poszedłem spać.
    Wczorajsze zadanie zrobiłem całe ale nie było łatwo. Doszedłem do wniosku, że chyba zaczyna się etap który jest poza moimi możliwościami - algorytmy na macierzach, albo skomplikowane grafy, opisy które są niepełne i przypadki testowe które pokrywają happy path odbiegający od tego co potem jest do policzenia i trzeba albo dokładnie się wczytać w opis albo się domyślać co autor miał na myśli, albo mieć intuicje i zgadnąć. Na takich zadaniach jeszcze tego nie potrafię.
    Może w przyszłym roku jak popracuje nad tym :)

  • link
    raydeal
    Zespół 119 postów
    22 listopada 2025 18:13 22 listopada 2025 18:13
    link

    I zastanawiam się czy jest dla mnie sens wstawać w nocy na rozwiązywanie tych zadań jeśli takie będą, bo o tej porze o której startują zadania to ja zwykle śpię :D
    Do tej pory wstawałem, robiłem zadanie i szedłem spać dalej, teraz nie zamierzam siedzieć do rana nad rozwiązaniem, hahaha.

  • link
    CC_PL
    Członkowie 135 postów
    22 listopada 2025 18:23 22 listopada 2025 18:23
    link

    Nie zrobiłem part 3. Mam tylko przybliżony labirynt (pomniejszony 100_000 razy). Jak Tobie się to udało? Mnie się nie podoba, że labirynty są otwarte, może to nie wpływa na obliczenia, ale trochę je wydłuża.

    Zadań z macierzami nie widziałem, tu odwrócenie o 90 stopni wektora to bułka z masłem. Part 1 trochę zajął czasu (przez moje błędy), Part 2 gdybym nie zapomniał o jednej rzeczy to bym zrobił w pół minuty :)

    miałem przeniesione z part1 do part2:

    direction, distance = move[0], move[1]

    W part 3 stosują kompresję odległości, operacje na bitach, itp. Do tego Dijkstra lub BFS. - Ogólnie łatwo to już było.

    Dla mnie ta pora też jest daleka od idealnej, tak z 3-4 godziny wcześniej byłoby dużo lepiej. Po zadaniach jestem w środku nocy :) To już AoC ma ciekawsze godziny, startują o 6 rano.

  • link
    raydeal
    Zespół 119 postów
    23 listopada 2025 18:50 23 listopada 2025 18:50
    link

    Z labiryntem (quest 15) to nic nie zrobiłem, nawet part 1 nie zrobiłem. To co zrobiłem dla przykładu testowego z part 1 to tylko policzyłem punkt końcowy i odległość między punktem końcowym a początkowym a nie o to chodziło, trzeba znaleźć ścieżkę a tego nie wiem jak zrobić.

  • link
    CC_PL
    Członkowie 135 postów
    23 listopada 2025 19:46 23 listopada 2025 19:46
    link

    To jest klasyczny algorytm "shortest path". Łatwa sprawa: można rekurencyjnie (najlepiej) lub iteracyjnie (while True: z przerwą jak wszystko odwiedzisz). Chodzisz po całym labiryncie, znajdujesz wiele możliwych dróg i wybierasz tą najkrótszą. Trzeba mieć listę visited[] żeby nie chodzić po tych samych polach (w kółko). To jest łatwizna.

    W P3 problem polega na tym, że odległości są liczone nawet w milionach pól i trudno jest narysować ten labirynt w pamięci. Teoretycznie się da, ale python się wykrzacza na tablicach liczonych w setkach MB, nie mówiąc o większych :) Trzeba użyć "kompresji odległości" - domyślam się co to jest, ale się nie znam na tym i P3 pozostawiłem na przyszłość :D .

    Jednak został tylko tydzień, 5 dni - spróbuję zrobić, co się uda, zawsze zabawa jest! Lubię EC i AoC - najlepsza rzecz jaką można robić zimą przy komputerze.

    Wracając do tych wielkich odległości, można zapisywać tylko współrzędne wierzchołków i wtedy długość boku ściany to pikuś, natomiast niewiadomo dokładnie jak ta najkrótsza trasa przebiega i jeśli "ludzik" idzie "schodkowo" to ciężko będzie policzyć dokładnie trasę z dokładnością do jednego pola.

    No ale są mistrzowie kodu, którzy to w 3-4 godziny zrobili :)

  • link
    CC_PL
    Członkowie 135 postów
    23 listopada 2025 20:54 23 listopada 2025 20:54
    link

    Ostatniej (150-tej osobie) w rankingu zajęło zrobienie Q15 - 23h 15m 24s 171ms :) Więc prawie całą sobotę :D

    Mam już pomysł jak to zrobić, ale czy się uda - pożyjemy, zobaczymy!

  • link
    CC_PL
    Członkowie 135 postów
    26 listopada 2025 01:58 26 listopada 2025 01:58
    link

    Dziś pierwsze dwie części łatwe, a P3 - nieźle zakręcony :) Może jutro zrobię.

  • link
    raydeal
    Zespół 119 postów
    26 listopada 2025 10:49 26 listopada 2025 10:49
    link

    Ja się "poddałem" :) Za dużo spraw mi się zebrało i zarywanie nocy nie wchodzi w grę. Poza tym poziom dla mnie znacznie wzrósł ;), następne zadania potraktuje jako lekcje do opanowania bardziej zaawansowanych algorytmów.

    Napisane przez @CC_PL:

    Wracając do tych wielkich odległości, można zapisywać tylko współrzędne wierzchołków i wtedy długość boku ściany to pikuś, natomiast niewiadomo dokładnie jak ta najkrótsza trasa przebiega i jeśli "ludzik" idzie "schodkowo" to ciężko będzie policzyć dokładnie trasę z dokładnością do jednego pola.

    tak zacząłem robić dla part 1-liczyłem tylko współrzędne wierzchołków, w quest 15, ale to było za mało i nie o to chodziło.
    Wrócę do tych zadań jak znajdę wolną chwile.

  • link
    CC_PL
    Członkowie 135 postów
    26 listopada 2025 16:26 26 listopada 2025 16:26
    link

    Przed chwilą przyjrzałem się dokładniej Q17 P3 - fajne, ciekawe zadanie. Ale nie takie proste. Coś na znalezienie najtańszej trasy, czyli na alg. DIJKSTRA. Zrobię je na pewno, ale nie dziś.

    Tegoroczne EC było / jest super, ale też mam problemy z wcześniejszym zasypianiem, bo mi się zegar biologiczny przestawił :D

  • link
    CC_PL
    Członkowie 135 postów
    27 listopada 2025 15:00 27 listopada 2025 15:00
    link

    Tylko 40 pkt. przewagi nad Kanadą! :)

    everybody.codes/event/2025/leaderboards/countries/ranking/human/total

  • link
    raydeal
    Zespół 119 postów
    27 listopada 2025 15:15 27 listopada 2025 15:15
    link

    Faktycznie, ale i tak sukces że ich wyprzedziliśmy w tym rankingu :)
    Ranking ogólny krajów wypada dla nas dużo lepiej, silna ekipa AI w PL.

  • link
    CC_PL
    Członkowie 135 postów
    28 listopada 2025 12:32 28 listopada 2025 12:32
    link

    Radzą sobie koledzy bez nas LOL Cały czas Polska przed Kanadą, minimalnie, ale jednak! A Niemcy wyprzedzili UK, też cały czas szli równo.

    raydeal lubi to

    favorite 1

  • link
    raydeal
    Zespół 119 postów
    28 listopada 2025 16:10 28 listopada 2025 16:10
    link

    może dziś w nocy coś podziałam jeśli dam rade zadaniu :)

  • link
    CC_PL
    Członkowie 135 postów
    28 listopada 2025 21:41 28 listopada 2025 21:41
    link

    To już ostatni Q20, więc albo dziś albo wcale. Wczoraj P1 był łatwy, dalej pewnie już nie. "Flappy Birds" - stara gra.

    W poniedziałek - AoC 2025 :)

  • link
    CC_PL
    Członkowie 135 postów
    29 listopada 2025 01:36 29 listopada 2025 01:36
    link

    Polska generalnie wysoko.

    Ja zrobiłem tylko part 1, ale śpiący jestem. Dokończę w weekend/.

  • link
    raydeal
    Zespół 119 postów
    29 listopada 2025 18:04 29 listopada 2025 18:04
    link

    Ja nie dałem rady wstać :) Ale Polska utrzymała 4 miejsce w ogólnym i Human rankingu krajów.

    CC_PL lubi to

    favorite 1

  • link
    raydeal
    Zespół 119 postów
    29 listopada 2025 19:58 29 listopada 2025 19:58
    link

    Czy w AoC też są 3 części czy tylko 1?

  • link
    CC_PL
    Członkowie 135 postów
    29 listopada 2025 20:12 29 listopada 2025 20:12
    link

    Zawsze były dwie, pierwsza dużo łatwiejsza, druga często wymagająca specjalnego algorytmu (inaczej metodą brute force liczenie może zająć godziny lub dni).

    Jak już znasz EC, to w AoC Ciebie nic nie zaskoczy. EC jest wzorowane na AoC.

first_page chevron_left
arrow_upward Idź do góry
  • PyPolska
  • pl.python.org
  • Regulamin serwisu
powered by misago