• Członkowie 5 postów
    31 marca 2025 10:07

    Mam problem z aplikacją opartą na Django i WebRTC (Fragment większego projektu). Niektórzy użytkownicy dołączają do pokoju i wszystko działa poprawnie - ich dźwięk i obraz są przesyłane prawidłowo. Jednak inni uczestnicy dołączają, ale ich nie słychać i nie widać, mimo że mają włączony mikrofon i kamerę.

    Sprawdziłem już:

    • Czy użytkownicy udzielili odpowiednich uprawnień do mikrofonu i kamery,

    Czy przeglądarka nie blokuje dostępu do urządzeń,

    • Czy problem występuje we wszystkich przeglądarkach (i tak, nadal się pojawia).

    • Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Może coś przeoczyłem w konfiguracji WebRTC? Każda wskazówka będzie bardzo pomocna!

    Z góry dziękuję!

    P.S. Jeśli temat jest zbyt konkretny, prosiłbym o ewentualną propozycję do kogo można się z takim czymś zwrócić o pomoc(nawet odpłatną).

    Kod:

    room2.html: pastebin.com/499g2vW3

    room2_rtc.js: pastebin.com/eD0wK1kY

    room2.js: pastebin.com/WH9QHazr

  • 31 marca 2025 22:45

    Temat jest obszerny.

    Czy widziałeś to na własne oczy i uszy? to znaczy czy byłeś jednocześnie, w trakcie tego połączenia, po stronie użytkownika, który dołączał i użytkownika który go nie widział i nie słyszał. Ja zwykle nie wierze użytkownikowi dopóki nie zobaczę na własne oczy co on tak naprawdę robi. Różne rzeczy słyszałem a potem się okazywało, że użytkownik wcześniej kliknął coś czego nie powinien, albo zmienił jakąś opcje w systemie, albo wykonał jakiś specyficzny ciąg aktywności, które akurat w danym przypadku doprowadzały do błędu (ale nie było to skutkiem ostatnie aktywność użytkownika tak jak mówił ale ciągu aktywności).

    Podstawowe pytanie to czy jesteś w stanie powtórzyć to zachowanie - żeby się dołączyć do pokoju i nie być słyszanym/widzianym podczas gdy ktoś inny jest?

  • 1 kwietnia 2025 19:56

    W projekcie użyta jest biblioteka zewnętrzna. Nie sądzę, że jest to problem w technologii WebRTC. Raczej w używanej bibliotece lub kodzie JS, którego używasz, albo w środowisku klienta końcowego. Nie miałem takiego problemu jak u Ciebie, ale kiedyś miałem problem w jednej z aplikacji, że użytkownik mnie nie słyszał ale widział. Sprawdziłem na wszystkie strony swoje ustawienia, przetestowałem na różnych urządzeniach i przeglądarkach i działało. A u niego w telefonie nie. Stwierdziliśmy, że może zamiast z przeglądarki skorzysta z aplikacji. Podobno zainstalował i teraz mnie słyszy dobrze :) Pisze "podobno" bo to jest przypadek kiedy nie widziałem co jest po jego stronie na telefonie - jaki OS, jaka przeglądarka, jakie ma ustawienia w telefonie itd. i jak tego używa. Wcześniej nie było problemu i mnie słyszał. Pewnego dnia przestał. Czy zainstalował aplikacje - nie wiem, nie widziałem. Mogę tylko wierzyć w to co mówi. Miałem pewne inne problemy "z podłączeniem się" na video call w różnych rozwiązaniach opartych na WebRTC, ale są one bardziej związane ze sprzętem i zarządzaniem dostępem do zasobów przez przeglądarkę i inne aplikacje niż z wadami technologii WebRTC. Na przykład Skype w Win może przechwytywać zarządzanie dźwiękiem i obrazem z kamery i pozmieniać ustawienia w systemie. Jeśli w Skype developer zrobi bug i nie przywróci ustawień które przestawił to może to powodować problemy przy używaniu innych programów. Więc jest wiele miejsc, w których należy szukać przyczyny.